![]() |
|
BramBBQ
Laegh en Traegh 2010 Survivor
![]()
|
Nodig niet teveel mensen uit. je wilt ze zelf opeten
|
||||||||||||
|
_________________ IN VUURst EN VLAM Certified MOINK baller http://www.BramBBQ.nl Twitter? http://twitter.com/BramBBQ |
|||||||||||||
|
ernie_the
Kolenschepper
|
Zaterdag eerste keer MOINK-BALLS proberen op de off-set met Noskos zijn ballen
Nog tips? |
||||||||||||
|
_________________ Groetjes................~~~~~~~ ........................~~~~ .....................~~ ....................| | ........______| |_ .___/*********\ /-----\_________/ \___/.|.............| .____|______(_) |
|||||||||||||
|
spiffs
Gelukkig getrouwd mens
|
ok ga het zeker even proberen, alleen vond ik het licht zure van de appelcider zeker niet verkeerd, het leek erg op de sweet baby rays raspberries, vond ik.
en hier willen ze niks anders. maar ik ben wel benieuwd naar het effect van de balsamico. |
||||||||||||
|
_________________ OTG57A, WSM47, WGA, Q200 -Laegh en Traegh 2010 Survivor -Putteing on the Ribs 2010 www.lowlandsmokers.nl powered by ecobrasa |
|||||||||||||
|
Ad
Low & Slow Sensei
|
@Spiffs Als de balsamico reduceerd, dan is het behoorlijk wat zoeter dan appel cider. Ad, |
||||||||||||||
|
_________________ BGE L, Weber OTS 22", Weber Genesis Silver B, Weber SJ "Putteing on the Ribs 2010" Grillin-'n-chillin in Meridian, ID |
|||||||||||||||
|
Ad
Low & Slow Sensei
|
@ernie
Good Man |
||||||||||||
|
_________________ BGE L, Weber OTS 22", Weber Genesis Silver B, Weber SJ "Putteing on the Ribs 2010" Grillin-'n-chillin in Meridian, ID |
|||||||||||||
|
ernie_the
Kolenschepper
|
ok dus gewoon uit een flesje
ik ga die van Ad proberen heb net de boodschappen opgeruimt. |
||||||||||||
|
_________________ Groetjes................~~~~~~~ ........................~~~~ .....................~~ ....................| | ........______| |_ .___/*********\ /-----\_________/ \___/.|.............| .____|______(_) |
|||||||||||||
|
BramBBQ
Laegh en Traegh 2010 Survivor
![]()
|
Zo maak ik ook erg vaak saus. Honing en een standaard saus. Ik vind die van Heinz erg lekker, maar het maakt eigenlijk niet zoveel uit.
|
||||||||||||
|
_________________ IN VUURst EN VLAM Certified MOINK baller http://www.BramBBQ.nl Twitter? http://twitter.com/BramBBQ |
|||||||||||||
|
spiffs
Gelukkig getrouwd mens
|
oh, eigenlijk nooit op gelet, appel cider of balsamico, met appelcider zijn ze heerlijk, maar zal ze ook eens met balsamico maken, gewoon voor het verschil.
enne ik zou beginnen met een beetje cayenne, even proeven en naar smaak meer toevoegen. wat ik dus ook wel eens doe, is naast deze, een andere sausvariant, bbq saus van appie, 1 deel saus, 1 deel honing, ook lekker! veel plezier en we zien de foto's vanzelf |
||||||||||||
|
_________________ OTG57A, WSM47, WGA, Q200 -Laegh en Traegh 2010 Survivor -Putteing on the Ribs 2010 www.lowlandsmokers.nl powered by ecobrasa |
|||||||||||||
|
Ad
Low & Slow Sensei
|
Cayenne, little bit goes a loooooooooooooooooooooooooooooooooooong way
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
|
ernie_the
Kolenschepper
|
bedankt Ad,Robson65
ik dacht al snap ik het niet meer over die azijn maar ok duidelijk en in die pepers enzo ben ik nog niet thuis |
||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Ad
Low & Slow Sensei
|
Ernie
Inderdaad, balsamico en appel cider zijn twee verschillende. Je kunt cayenne gebruiken, maar ben er een beetje zuiniger mee dan chipottle. chipottle heeft ook een ietwat rokerige smaak, maar dat maakt niet veel verschil uit. Ik dompel mijn MOINKS helemaal onder en ze gaan dan nog een keer 20-30 minuten terug. Ad, |
||||||||||||
|
|||||||||||||
|
Robson65
Low-n-slow Die Hard
|
@ ernie
Balsamico azijn = azijn op basis van druiven. Cayennepeper is gemalen gedroogde Spaanse peper. Chipotles zijn in mesquite rook gedroogde jalapeno pepers. |
||||||||||||
|
_________________ "Laegh en Traegh 2010 Survivor" -Certified MOINK baller- OTP57 - OTS47 - PSJG - WSM47 (DigiQ II Powered) Super-Fast YELLOW Thermapen I love my DO |
|||||||||||||
|
ernie_the
Kolenschepper
|
even een vraag
Ad schrijft: Saus: 250 ml frambozen jam 60 ml balsamico azijn 3 teentjes knoflook Chipotles Spiffs schrijft en op het laatst insmeren met je favo saus, oficieel is het frambozenjam, appelciderazijn, teentjes knoflook en wat cayenepeper. het recept heeft Ad ook op rookgordijn geplaatst. balsamico azijn is toch niet het zelfde als appelciderazijn? en is chipotles cayenepeper? Groetjes |
||||||||||||
|
|||||||||||||
|
spiffs
Gelukkig getrouwd mens
|
he! heb dit laatste berichtje gemist, jammer idd dat zoiets uit de hand loopt, gelukkig is ons laatste berichtje al veel langer geleden gepost en dit was zeker niet dwingend, zoals Larry zelf al zei, het begon als een grap, en laat het dat ook wezen, een heerlijke grap!
|
||||||||||||
|
|||||||||||||
| Moink balls |
|
||
|
Proudly hosted by www.forumcircle.com